Rádi vám to ukážeme – objednejte si Zkušební let: 60 minut se proletíme a řekneme si co a jak.
Můžete platit převodem na účet, nebo hotově. Na konci měsíce vám vystavíme fakturu za prolétané hodiny se splatností 14 dní.
Můžete přistát i mimo letiště na ploše (louce), která je dlouhá alespoň 400 metrů. Potřebujete k tomu souhlas majitele pozemku a provozovatele letadla.
Nemusíte. Platíte pouze za to, co skutečně odlétáte v aktuálním měsíci. Na konci měsíce uděláme součet odlétaných hodin a vystavíme vám fakturu se splatností 14 dní. Částka, jakou platíte tedy závisí na jen vás – na tom, jak často létáte. Když nelétáte, neplatíte nám nic.
Letová hodina je čas od VZLETU (okamžik, kdy na dráze zahájíte vzlet) do PŘISTÁNÍ (okamžik, kdy letadlo opustí přistávací dráhu).
Tento způsob počítání hodin má výhody oproti obvyklému HOBBS, kdy se čas počítá od nastartování po vypnutí motoru. S námi máte čas dostatečně prohřát motor a nemusíte nikam spěchat. Tím šetříte motor i letadlo a také svojí duševní pohodu.
Za létání s UL letadly platíte za letovou hodinu. Za létání s GA letadly platíte za „blokovou hodinu“ (čas vzletu -5 minut a čas přistání +5 minut).
V ceně za letovou hodinu je zahrnutý pronájem letadla včetně paliva (kanystry s benzínem můžete nechat doma).
V ceně každého výcviku je pronájem letadla ke splnění minimální požadované letové praxe, dohled instruktora po celou dobu výcviku a výuka letecké teorie.
Cena neobsahuje přistávací poplatky, závěrečnou zkoušku a náklady na oslavu vašeho nového pilotního průkazu.
Každé letiště má jinak stanoveno, kolik budete platit za přistání. Někde to může být zdarma, někde za desítky korun a v Ruzyni třeba v řádech stokorun. Během výcviku budeme létat tak, aby poplatky byly co nejnižší (např. vzlet a přistání budeme trénovat na letišti, kde jsou poplatky minimální).
Orientační cena přistávacích poplatků za celý výcvik je:
Prostě zaplatíte cca hodinu letu letadlem a poplatek inspektorovi za to, že to s vámi vydržel. (Plus jednu Bohemku k tomu na oslavu).
Orientačně:
Nevadí. Žádné časové omezení na dobu trvání výcviku není stanoveno.
Doporučujeme alespoň 2-3x týdně. Výcvik pak bude efektivní, bude vás víc bavit a všechno vám půjde lépe a rychleji. My piloti tomu říkáme „rozlétanost“, kterou je dobré udržet.
Nemusíte se bát! Pro pilotování soukromých letadel jsou zdravotní požadavky podobné jako pro získání řidičského průkazu. Jestli můžete řídit auto, tak s velkou pravděpodobností i letadlo.
Doporučujeme navštívit stránky leteckého lékaře MUDr. Melechovského www.leteckylekar.cz, kde se přehledně dozvíte všechny podrobnosti. Můžete se rovnou objednat na leteckou prohlídku nebo využít online poradnu.
Nepřemýšlejte nad tím, nebojte se a prostě běžte na prohlídku. Pro piloty ULL / LAPL / PPL jsou zdravotní požadavky mírné (oproti např. požadavkům pro dopravní piloty).
V případě výcviku PPL/LAPL ano. Výcviková osnova je navržena a schválena úřadem civilního letectví s minimálním počtem 45h. Pro výcvik ULL je však původní osnova 20 hodin z 90. let pro dnešní moderní ultralehká letadla většinou nedostačující, a proto doporučujeme počítat s 10–15 hodinami navíc.
A pak jsme tu my, instruktoři! Pokud vám něco nepůjde, budeme vás to učit, dokud to nezvládnete – bez kompromisů. 😀 Naše zkušenosti ukazují, že průměrně nalétáte o 5 až 15 hodin více, v závislosti na vašich schopnostech a přístupu.
Platnost průkazu je 2 roky. Když létáte často, průkaz stačí obnovit administrativně.
Pokud moc nelétáte, tak si na prodloužení platnosti dáte 1 hodinu letu s instruktorem a praktickou zkoušku.
Každý pilot má svůj Zápisník letů, který od nás dostanete na začátku výcviku. Do zápisníku si budete psát každý svůj let. Je to váš doklad o letové praxi a doklad k prodloužení pilotního průkazu.
V dnešní době jsou i elektronické zápisníky letů, takže v případě ztráty se žádné drama nekoná.
Přijďte si nezávazně vyzkoušet, jaké je to usednout za knipl a vznést se k oblakům.
ZKUŠEBNÍ LET